SPRK interneta pakalpojuma kvalitātes kontroles sistēmai jauna saskarne

Datums: 13.12.12

No šīs nedēļas Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) izveidotā interneta piekļuves pakalpojuma kvalitātes kontroles sistēma ITEST darbojas ar jauna dizaina saskarni.

Jaunais saskarnes (interfeisa) dizains ir mūsdienīgāks un lietotājam draudzīgāks, turklāt vienlaikus ar šo jauninājumu sistēmā izveidotas arī papildu informatīvas sadaļas tās lietotājiem – skaidrojumi un apraksti.

„ITEST sistēma tiek modernizēta pastāvīgi. Nemainot šī mērinstrumenta kodolu, šobrīd esam veikuši kārtējos uzlabojumus, lai sistēmas lietošana būtu ērtāka un tajā būtu pieejama plašāka informācija gan par pašu sistēmu, gan arī par SPRK īstenoto pakalpojumu kvalitātes kontroli. Atsevišķas sadaļas ir saglabātas ar iepriekšējo saskarni, kuru pakāpeniski plānots aizvietot ar jauno,” skaidro SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktora vietnieks Aleksandrs Čerņakovs – Neimarks. „Sistēmas pilnveidi turpinot, nākamā pakāpe būs atsevišķas sadaļas izveide reģistrētiem lietotājiem, kas sniegs papildu ērtības regulāriem lietotājiem, ļaus uzkrāt un glabāt veikto mērījumu datus, veidot arhīvu. Tāpat plānojam sistēmu attīstīt tādējādi, lai to varētu izmantot arī viedtālruņos un planšetdatoros.”

ITEST sistēma ikvienam interneta lietotājam sniedz iespēju novērtēt interneta piekļuves pakalpojuma kvalitāti - ļauj veikt mērījumus jebkuram interneta pieslēguma veidam, nosakot pieslēguma ātrumu un citus parametrus. Šīs kontroles sistēmas izmantošana ir bezmaksas.

SPRK izveidotā interneta piekļuves pakalpojuma kvalitātes kontroles sistēma darbojas jau no 2007.gada. Sākotnēji tā tika izmantota SPRK kvalitātes kontroles veikšanai, pēc dažiem mēnešiem tās izmantošana jau tika piedāvāta komersantiem - interneta piekļuves pakalpojuma sniedzējiem, bet kopš 2009.gada nogales sistēmas izmantošana ir pieejama iedzīvotājiem -  ikvienam interneta lietotājam.

Šajā gadā interneta lietotāji sistēmā veikuši vairāk kā 14 tūkstošus mērījumu, bet komersantu sadaļā veikti ap 10 tūkstošiem mērījumu. „No tiem komersantiem, kas noslēguši līgumu par mērīšanas sistēmas izmantošanu, daļa to izmanto regulāri savu elektronisko sakaru tīklu pakalpojumu kvalitātes uzraudzībai, bet citi - tikai atsevišķos laika posmos, lai novērtētu sniegto pakalpojumu atbilstību normatīvajiem aktiem, t.i., deklarāciju un pārskatu iesniegšanas nepieciešamībai. Lietotāji, savukārt, izmanto šo mērinstrumentu tad, ja šķiet, ka ar interneta piekļuves pakalpojumu ir kādas problēmas,” piebilst A. Čerņakovs – Neimarks.

SPRK sistēmu intensīvi izmanto, nodrošinot mobilā interneta kvalitātes mērījumus visā Latvijas teritorijā, atsevišķos fiksētajos elektronisko sakaru tīklos, kā arī, izskatot lietotāju sūdzības par pakalpojumu kvalitāti.

Informācija par gada laikā SPRK veiktās pakalpojumu kvalitātes kontroles rezultātiem, kā arī par regulatorā saņemtajām sūdzībām elektronisko sakaru nozarē tiek apkopota pārskatā nākamā gada sākumā. Iepriekšējo gadu pārskati, kā arī saite uz ITEST sistēmu - SPRK mājas lapā internetā: www.sprk.gov.lv.

Papildu informācija:
Daiga Reihmane,  SPRK sabiedrisko attiecību pārstāve,
Tālrunis: 26553175
daiga.reihmane@sprk.gov.lv, www.sprk.gov.lv